سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت کامپیوتری دل (Dell) به تازگی با معرفی کامپیوتر جدید Mini5 وارد بازار رقابتی تبلت شده‌است

به گزارش بی‌بی‌سی، دل که سومین تولیدکننده کامپیوتر درجهان است کامپیوتری به نام Streak‌ یا Mini5 تولید کرده‌ که دارای مانیتور 5 اینچی است و از سیستم عامل اندروید گوگل استفاده می‌کند.

با عرضه محصول جنجالی اپل به نام iPad، بازار کامپیوترهای تبلت بسیار داغ شده‌ و بسیاری از شرکت‌های تولید کننده کامپیوتر از جمله ایسوس و HP‌ نیز شروع به معرفی محصولاتی جدید برای رقابت با اپل کرده‌اند.[آی پد؛ محصول جدید اپل]

البته خبرهایی نیز منتشر شده مبنی بر اینکه این تنها تبلت آینده دل نخواهد بود و این شرکت قصد تولید تبلت‌هایی با صفحه نمایش 7 و 10 اینچی را نیز دارد.

دورنمایی از این محصول در نمایشگاه کامپیوتری CES2010 در ماه ژانویه به نمایش درآمد.

این تبلت از یک مودم 3G‌ و وای‌فای، 16 گیگابایت هارددیسک، مودم GPS و دو دوربین در عقب و جلو برخوردار است.

پردازنده این تبلت یک SnapDragon یک گیگاهرتزی است و دوربین اصلی آن 5 مگاپیکسل دقت دارد. Mini5 همچنین می‌تواند از کارت‌های حافظه 48 گیگایتی MicroSD پشتیبانی ‌کند.

قابلیت جالب دیگر این لپ‌تاپ این است که سیستم عامل اندروید آن دارای سرویس فروشگاه نرم‌افزار اندروید (Android MarketPlace) می‌باشد. گوگل تاکنون به هیچ‌کدام از شرکت‌هایی که از سیستم عامل اندورید برروی دستگاه‌های خود استفاده کرده‌اند اجازه نصب این سرویس را نداده‌است و این اولین بار است که چنین اجازه‌ای به یک شرکت داده می‌شود.

هنوز در مورد تاریخ عرضه و یا قیمت این تبلت تاریخ دقیقی اعلام نشده است.

عکس‌ها از engadget.com

کد خبر 108227

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز